De Belastingdienst is in beweging en op weg naar de toekomst! Terwijl het werk onomstreden moet zijn, wil de Belastingdienst tegelijkertijd zijn dienstverlening, intensief toezicht en performance verbeteren.
Intensief toezicht maakt onderdeel uit van de toezichtstrategie van de Belastingdienst. Naast de subject gerichte aanpak van vermoedelijke fiscale misstanden is de Belastingdienst een belangrijke partner bij de overheidsbrede aanpak van ondermijnende criminaliteit en arbeid gerelateerde misstanden. Dit doen we met name binnen de samenwerkingsverbanden LIEC/RIEC (Landelijk Informatie en Expertise Centrum/Regionaal Informatie en Expertise Centrum) en LSI (Landelijke Stuurgroep Interventieteams). De komende jaren wordt de aanpak van ondermijnende criminaliteit geïntensiveerd.
Ons kantoor in Hoofddorp kenmerkt zich door een goede sfeer, met een open en informele cultuur. Ons kantoor in Hoofddorp is op hybride werken ingericht, ligt centraal in de Randstad en is goed bereikbaar met het ov. Daarnaast kunnen de werkzaamheden voor het team Intensief Toezicht en Externe overheidssamenwerking (ITE) van MKB Hoofddorp-Schiphol worden uitgevoerd op kantoor Hoofddorp, kantoor Amsterdam of kantoor Hoorn.
Dit doe je bij de Belastingdienst
Een belangrijk onderdeel van het Team intensief toezicht en externe overheidssamenwerking (ITE) is het verlenen van internationale bijstand aan andere lidstaten van de Europese Unie in het kader van de bestrijding van btw-ontduiking. In jouw rol als controlemedewerker binnen het team ITE doe je naar aanleiding van verzoeken van andere lidstaten derdenonderzoeken bij bedrijven. Je bent dus veel op pad en gaat op bezoek bij verschillende soorten midden- en kleinbedrijven.
Je beantwoordt vraagstukken ten behoeve van de inning van de verschuldigde belasting om ervoor te zorgen dat de btw op grensoverschrijdende handelingen juist wordt geheven. Deze vraagstukken hebben dan ook met name betrekking op de omzetbelasting.
Met het uitvoeren van de onderzoeken krijg je inzicht in - een deel van - de financiële administraties van burgers en bedrijven, verzamel je de benodigde inlichtingen voor de verzoekende lidstaat én beoordeel je deze. Vervolgens verwerk je je bevindingen in rapportages en verstrek je met in acht neming van de relevante wet- en regelgeving de gevraagde gegevens.
Een bijzondere baan, omdat...
" Binnen de teams Intensief Toezicht en Externe Overheidssamenwerking (team ITE) houden we ons bezig met zaken waar vermoedelijk sprake is van fiscale misstanden. Er wordt onder meer in RIEC-verband met andere organisaties samengewerkt aan de aanpak van ondermijnende criminaliteit, maar we verlenen ook internationale bijstand in het kader van de bestrijding van btw-ontduiking. Als controlemedewerker binnen het team ITE ga je je voornamelijk hiermee bezighouden. Een veelzijdige, afwisselende en uitdagende baan ". , bij de Belastingdienst.
Wanneer past deze baan bij je?
De directie Midden- en Kleinbedrijf (MKB) is verantwoordelijk voor de fiscale behandeling van circa 3,1 miljoen verschillende zaken die vallen onder de noemer midden- en kleinbedrijf. Dit zijn 1,6 miljoen ondernemers, 300.000 stichtingen en verenigingen en de groeiende groep van 1,2 miljoen particulieren (bijvoorbeeld zonnepaneelhouders). De directie MKB levert een bijdrage aan de missie van de Belastingdienst en geeft op de volgende manieren invulling aan de uitvoerings- en toezichtstrategie van de Belastingdienst:
De directie MKB streeft ernaar dat bedrijven bereid zijn uit zichzelf fiscale regels na te leven, zonder dwingende acties van de Belastingdienst. De directie MKB is binnen de Belastingdienst verantwoordelijk voor de uitvoering van de integrale overheidssamenwerking, met o.a. gemeenten, het Openbaar Ministerie en de politie. Daarnaast voert de directie werkzaamheden uit voor de gehele Belastingdienst, bijvoorbeeld op het gebied van deurwaarderij en waardeonderzoek. Ook het toezicht door middel van controle op de belangrijkste belastingwetten en processen, zoals de Inkomensheffing (winst en niet-winst), Loonheffing, Omzetbelasting en Vennootschapsbelasting. Daarnaast is de invordering van verschuldigde belastingen een belangrijk onderdeel van het werk.
Bij de Belastingdienst werken ongeveer 25.000 mensen verspreid over het hele land aan een financieel gezond Nederland. Dit doen we door eerlijk en zorgvuldig belastingen en premies volksverzekeringen te heffen, te innen en te controleren en fraude op te sporen. De Belastingdienst maakt het burgers en bedrijven zo gemakkelijk mogelijk om verplichtingen na te kunnen komen en gebruik te kunnen maken van rechten. Dat gebeurt met passende dienstverlening, door massale processen juist en tijdig uit te voeren én door adequaat toezicht uit te oefenen. De Belastingdienst is sterk in ontwikkeling en heeft de ambitie om de beste Belastingdienst voor Nederland te zijn met focus op fiscale taken en vakmanschap.
We ontvangen je brief en cv graag in een Word- of PDF-bestand. Als je een beroep doet op een voorrangspositie, stuur dan ook een kopie van die kennisgeving mee.
Onderaan deze vacature vind je meer uitleg over de stappen die je doorloopt in de sollicitatieprocedure.
De voorkeur gaat uit naar kandidaten die het meest aansluiten bij het opgestelde profiel. Dit heeft betrekking op zowel de genoemde kennis en werkervaring als op het opleidingsniveau.
De Belastingdienst zet zich in voor de banenafspraak: zoveel mogelijk banen realiseren voor mensen met een arbeidsbeperking. Wij zullen je ondersteunen zodat je optimaal kunt functioneren, en daarmee jouw bijdrage aan Nederland kunt leveren. Of het nu gaat om aanpassingen op je werkplek, bepaalde voorzieningen in het vervoer of bijvoorbeeld vergoedingen van het UWV: samen met jou, je leidinggevende én een jobcoach gaan wij kijken naar jouw kwaliteiten en mogelijkheden om een passend werkpakket uit te voeren.
Een (online) voorselectietest en/of een assessment kan deel uit maken van de sollicitatieprocedure, evenals het maken van een casus, het opvragen van referenties en (online) screening, bijvoorbeeld via databanken, (zoekmachines) en sociale netwerken.
Houd er rekening mee dat het solliciteren technische problemen met zich mee kan brengen.
Wanneer je solliciteert op een functie maak je eenmalig een account aan.
Het sollicitatietraject bij de Belastingdienst loopt via onderstaande stappen.
Solliciteren is mogelijk tot aan de deadline die in de vacaturetekst genoemd wordt. We beoordelen je cv en motivatiebrief op de genoemde functie-eisen.
Voor sommige functies is een online voorselectietest onderdeel van de procedure. In dat geval ontvang je per e-mail meer informatie over de procedure en de uiterlijke inlevertermijn.
We nodigen je per telefoon of e-mail uit voor een sollicitatiegesprek, waarin een selectiecommissie je beoordeelt op de competenties van de functie aan de hand van een competentiegericht gesprek.
Een assessment kan deel uitmaken van de procedure. In dat geval word je telefonisch of per e-mail hiervoor uitgenodigd.
Na een positieve afronding, treffen we samen verdere voorbereidingen voor jouw eerste werkdag! Op P-direkt vind je informatie over onderwerpen zoals financiën, vrije dagen, loopbaanontwikkeling, rechten en regels en nog veel meer.
Neem contact op met Murat Meulenbelt, Adviseur werving en selectie
Neem contact op met , Teamleider MKB team ITE
Schaal 5, schaal 6, schaal 7
Inschaling vindt plaats in de bij de functie behorende salarisschaal. Bij het ontbreken van relevante kennis en ervaring kan tijdelijk een lagere salarisschaal worden toegepast.
Naast salaris ontvang je ook een individueel keuzebudget (IKB). Jouw IKB bestaat uit geld (IKB-budget) en tijd (IKB-uren). Het IKB geeft je de mogelijkheid om naar eigen keuze een deel van je IKB-budget te laten uitbetalen op de door jou gekozen tijdstippen. Én je hebt de mogelijkheid om je IKB-budget deels om te zetten in verlof of andersom. Ook kun je het IKB-budget besteden aan een fiscaal-vriendelijk doel, zoals bijvoorbeeld een fiets, bedrijfsfitness of vakliteratuur.
De Rijksoverheid hecht sterk aan persoonlijke groei en loopbaanontwikkeling en biedt daarvoor tal van mogelijkheden. Tot de secundaire arbeidsvoorwaarden behoren onder meer studiefaciliteiten, ouderschapsverlof en een vergoeding woon-werkverkeer.
Wij verwachten van onze werknemers dat ze integer zijn en we vragen aan nieuwe medewerkers een Verklaring Omtrent Gedrag (VOG). Als deze niet kan worden overlegd, volgt geen arbeidsovereenkomst of wordt de arbeidsovereenkomst na uiterlijk 3 maanden beëindigd wanneer duidelijk is dat geen VOG overgelegd kan worden.
Wij bieden je een inwerkprogramma aan en afhankelijk van je opleiding en werkervaring een opleiding en/of training. Gedurende deze periode is het niet mogelijk om in deeltijd te werken. Als je deze periode hebt afgerond en bij goed functioneren in de praktijk, krijg je een arbeidsovereenkomst voor onbepaalde tijd.
Functie: | controlemedewerker team intensief toezicht |
Startdatum: | 12-06-2024 |
Ervaring: | Ervaren |
Educatielevel: | HBO |
Contracttype: | Vast |
Salaris: | 2506 – 3529 |
Uren per week: | 32 – 36 |
Heb je interesse in deze vacature en wil je graag op deze functie solliciteren? Neem dan contact op met Belastingdienst via onbekend of onbekend. Of bezoek hun website onbekend.
Deel de vacature:
Redactie Noordwijkerhoutkrant
Leuk dat je een van de recent geplaatste vacatures hebt geopend via de noordwijkerhoutkrant. Hopelijk vind je een baan die bij je past en waar je gelukkig van wordt!
Altijd op de hoogte van het laatste nieuws in gemeente Noordwijkerhout via Noordwijkerhoutkrant.nl.
Vind woningen, vacatures, bekijk 112 meldingen en zie wanneer evenementen plaatsvinden op Noordwijkerhoutkrant.nl.
© Noordwijkerhoutkrant.nl is een merk van Krant.News Regionale nieuws groep.